Εισαγγελέας ακούει; …
«Χιλιάδες αναφορές για τα θέματα ενέργειας και τη ρήτρα αναπροσαρμογής» έχουν δεχτεί οι υπηρεσίες του Συνηγόρου του Καταναλωτή, όπως επισήμανε ο Λευτέρης Ζαγορίτης μιλώντας Στο Κόκκινο και την εκπομπή «Αυτή, αυτός και τα Πειστήρια».
Ο Συνήγορος του Καταναλωτής υπογράμμισε μάλιστα ότι οι καταγγελίες «έχουν ξεπεράσει κάθε όριο», καθώς «πέρυσι το πρώτο εξάμηνο ήταν 700, τώρα έχουμε πιάσει τις 2.600». Σημείωσε δε πως πρέπει να πολλαπλασιάσουμε αυτές τις καταγγελίες «επί 100 ή 200 για να έχουμε την τάξη του προβλήματος».
Ανέφερε χαρακτηριστικά πως εταιρίες ενέργειας «μετέτρεπαν τις συμβάσεις με σταθερού τιμολογίου σε κυμαινόμενο χωρίς προειδοποίηση», ενώ ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός για το θέμα της ρήτρας αναπροσαρμογής.
Είπε χαρακτηριστικά: «Ο καθένας την υπολογίζει κατά το δοκούν, γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια την νομοθεσία, έβαζαν αντί για έναν συντελεστή, περισσότερους», ενώ επικρατεί «τεράστια αδιαφάνεια» καθώς εταιρίες «δεν ακολουθούσαν τις συστάσεις της ΡΑΕ»
«Αναγκαστήκαμε να βγάλουμε συστάσεις και να ζητήσουμε να επιστρέψουν τουλάχιστον το 50% των χρεώσεων πίσω στους καταναλωτές» ανέφερε ο Λευτέρης Ζαγορίτης, σημειώνοντας μάλιστα ότι «αυτές τις συστάσεις τις κοινοποιούσαμε στα συναρμόδια υπουργεία Ενέργειας και Ανάπτυξης και την ΡΑΕ».
Ο Συνήγορος σημείωσε ότι σε αυτό το ζήτημα «δεν ανταποκρίθηκαν οι περισσότερες εταιρίες», ενώ σημείωσε πως λίγο αφότου ο ίδιος ενημέρωσε τη Βουλή για τα ζητήματα αυτά, «μας ήρθε η τροπολογία για αναστολή ρήτρας αναπροσαρμογής την περασμένη Παρασκευή βράδυ».
«Οι πάροχοι για τους οποίους έχουμε βροχή καταγγελιών είναι επτά. Η ΡΑΕ, μαθαίνω, διενεργεί έρευνα για 12 προμηθευτές» πρόσθεσε ο Λευτέρης Ζαγορίτης και υπογράμμισε ότι «πρέπει να σταματήσει άμεσα αυτή η κατάσταση». «Έχω την αίσθηση ότι θα υπάρξει μείωση των χρεώσεων και διαφάνεια, ενώ οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν και σύγκριση των τιμών».εκτίμησε ο κ. Ζαγορίτης.
Ωστόσο, ερωτηθείς για το τι μέλει γεννέσθαι για όσους καταναλωτές πλήρωσαν κανονικά τους λογαριασμούς τους με τους υπέρογκους υπολογισμούς της ρήτρας, ο Συνήγορος του Καταναλωτή ξεκαθάρισε πως οι εταιρίες που παραβιάζουν τη νομοθεσία «δεν έχουν επιστρέψει ακόμα χρήματα, παρά μόνο στο κράτος με τη φορολογία στα υπερέσοδα 90%. Καλό θα ήταν να επιστρέψουν στους καταναλωτές».
«Ο παραβάτης δεν έχει τιμωρηθεί και αυτό πρέπει να γίνει με σταθερό και σοβαρό τρόπο, ώστε οι παραβάτες να υποστούν σκληρή τιμωρία. Η ΡΑΕ μπορεί να ζητήσει μέχρι και το 10% του τζίρου. Η νομοθεσία υπάρχει το ζήτημα ειναι να εφαρμόζεται» κατέληξε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου