Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Καθηλωμένα τα C-130 με ευθύνη της ΝΔ

Το φιάσκο με τον καθηλωμένο στόλο των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 αναδείχτηκε χτες καθώς ήταν αδύνατη η έγκαιρη αερομεταφορά της 2ης Ομάδας (ανδρών και υλικών) της ΕΜΑΚ στις σεισμόπληκτες περιοχές της Νοτιανατολικής Τουρκίας.

Και ξαφνικά στα Δελτία των οκτώ ξύπνησαν, ως να εντόπισαν «μαύρη τρύπα» στο σύστημα που επί σειρά ετών λιβανίζουν ολημερίς και ολονυκτίς…

Από τα 13 μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 που διαθέτει η Ελλάδα πετάει μόνο το ένα, τα υπόλοιπα είναι καθηλωμένα λόγω έλλειψης συντήρησης.

ADVERTISEMENT

Οι ευθύνες είναι συγκεκριμένες και έχουν ονοματεπώνυμο : « Κυβέρνηση ΝΔ».

Είναι αυτή που απαξίωσε την γραμμή συντήρησης των C-130 στην ΕΑΒ.

Είναι αυτή που προχώρησε σε απευθείας ανάθεση σε ιδιώτη της συντήρησης των C-130 παρ´ ότι η ΕΑΒ είχε την πιστοποίηση συντήρησης των C-130 από την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin!

Τον Μάιο του 2022 , η διοίκηση της ΕΑΒ αποφάσισε την απευθείας ανάθεση σε ιδιώτη της συντήρησης των C-130. Ξεσηκώθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ καταγγέλλοντας ότι η ΕΑΒ ανέθεσε, με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία AMS AERO, έργο ύψους 4.341.880,00 € για παροχή υπηρεσιών εργοστασιακής συντήρησης και υποστήριξης Α/Φ C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, σε πολλαπλάσιο κόστος συγκριτικά με το αν είχε αναλάβει εξ ολοκλήρου η ίδια η ΕΑΒ το υπόψη έργο.

Η εν λόγω εταιρεία, AMS AERO, έχει μετοχικό κεφάλαιο ύψους μόνο 6.000 € και δεν διαθέτει προσωπικό. Η όλη σύμβαση και οι ακολουθούμενες διαδικασίες υπαγορεύουν σκάνδαλο.

Για το «σκάνδαλο» αυτό τα συστημικά ΜΜΕ κωφεύσαν , όπως επίσης σιώπησαν όταν στην AMS AERO έγινε ατύχημα. Είχαν δέσει με συρματόσχοινο και σήκωσαν στον αέρα επισκευαζόμενο C-130. Το συρματόσχοινο έσπασε και το C-130, υπέστη ζημιές.

Η ΕΑΒ ανέθεσε την συντήρηση τριών C-130 σε ιδιωτική εταιρεία με συνολικό κόστος 4,5 εκατ. ευρώ (1,5 εκατ. το αεροσκάφος), αδρανοποιώντας το προσωπικό που διαθέτει και έχει εμπειρία πολλών ετών στη συντήρηση.

Για την επιλογή της εν λόγω εταιρείας (AMS AERO) δεν έλαβε χώρα διαγωνιστική διαδικασία, αλλά ούτε μία έστω στοιχειώδης έρευνα αγοράς σύμφωνα με τα όσα επιτάσσει η σχετική νομοθεσία. Η εταιρεία AMS AERO επιλέχθηκε από μία άτυπη επιτροπή της ΕΑΒ, η οποία αποτελείτο μόνο από μέλη της Διοίκησης της εταιρείας. Η εν λόγω επιτροπή είναι αμφίβολης νομιμότητας αφού αποτελείται από μη εκτελεστικά μέλη του ΔΣ της ΕΑΒ. Για να γίνει αυτή η απευθείας ανάθεση παραμερίστηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΑΒ.

Στο μεταξύ η ΕΑΒ παρέδωσε το απάρτιο νούμερο 2000 για το C-130 Super Hercules, παραμένοντας κομβική στον κύκλο εργασιών της Lockheed Martin.

Η ΕΑΒ διατηρεί τον καίριο ρόλο της στη διεθνή γραμμή παραγωγής της Lockheed Martin, παραδίδοντας το απάρτιο νο 2000 για τον «Σούπερ Ηρακλή», το C-130J Super Hercules.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου