Σοβαρά ερωτήματα ανακύπτουν αναφορικά με τη δημοσκόπηση της εταιρείας Marc, όπως παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο του ANT1
Όπως αναφέρεται σε ανάρτηση χρήστη του twitter που κυκλοφορεί ευρέως στα κοινωνικά δίκτυα, η απάντηση στο ερώτημα «τι ψηφίζουν οι ανεμβολίαστοι» προδίδει την προβληματική συγκρότηση του δείγματος από μέρους της εταιρείας.
Όμως η ίδια έρευνα δίνει συνολικά 4,4% στην πρόθεση ψήφου, τόσο των εμβολιασμένων, όσο και των ανεμβολίαστων – και 5,5% με αναγωγή των αναποφάσιστων.
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό;
Ότι η έρευνα είναι προβληματική. Η δειγματοληψία της έρευνας έγινε με λάθος τρόπο, καθώς απέτυχε να «πιάσει» το πραγματικό ποσοστό εμβολιασμένων/ανεμβολίαστων στον γενικό πληθυσμό. Επισημαίνεται ότι το ποσοστό εμβολιασμένων είναι «σκληρό δεδομένο» που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης καθώς υπόκειται σε πολλαπλές διασταυρώσεις (ECDC, Υπουργείο Υγείας, κοκ), άρα μια τυχαία δειγματοληψία για οποιαδήποτε έρευνα, οφείλει να δίνει μέγιστη απόκλιση αντίστοιχη με οποιοδήποτε άλλο εύρημά της (στην προκειμένη περίπτωση, 3%).
Εάν η απόκλιση είναι μεγαλύτερη, όπως αναμφίλεκτα προκύπτει στη συγκεκριμένη έρευνα, τότε προκύπτουν εξωφρενικά ευρήματα, όπως αυτό που καταγράφεται παρακάτω, δηλαδή η «Ελληνική Λύση» να φέρεται να παίρνει …αρνητικό αριθμό ψήφων στους εμβολιασμένους!
Η Marc ισχυρίζεται πως, όχι μόνο δεν υπάρχει ούτε ένας εμβολιασμένος ψηφοφόρος του Βελόπουλου, αλλά και ότι κάποιοι εμβολιασμένοι είναι έτοιμοι να μπουν μέσα στην κάλπη, για να πετάξουν έξω ψήφους ανεμβολίαστων!
Στο βαθμό που όντως συνέβησαν τα παραπάνω, τότε ο ερευνητής οφείλει να παραδεχθεί ότι το δείγμα του είναι ακατάλληλο και να πετάξει την έρευνα στα σκουπίδια. Όπως προκύπτει και σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις, έρευνα που αποτυγχάνει να πιάσει το ποσοστό εμβολιασμού της χώρας, δεν μπορεί να εγγυηθεί την εγκυρότητα του οποιουδήποτε ευρήματος – πολλώ δε της πρόθεσης ψήφου, η οποία για διάφορους μεθοδολογικούς λόγους είναι αρκετά επισφαλής από μόνη της.
Η έρευνα της Marc όμως δεν πετάχτηκε στα σκουπίδια, αλλά αντιθέτως δημοσιεύτηκε και μάλιστα σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων τηλεοπτικού σταθμού εθνικής εμβέλειας. Προκύπτουν λοιπόν ζητήματα αναφορικά με την σκοπιμότητα που εξυπηρετεί η δημοσίευση των συγκεκριμένων ευρημάτων («τι ψηφίζουν οι ανεμβολίαστοι») με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Η Marc είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες δημοσκοπήσεων της Ελλάδας. Οι έρευνές της παρουσιάζονται τακτικά στους μεγαλύτερους μιντιακούς ομίλους εδώ και πολλά χρόνια. Δι’ αυτών, όχι απλώς ενημερώνει, αλλά και διαμορφώνει την κοινή γνώμη επί των ζητημάτων με τα οποία καταπιάνεται. Για τους λόγους αυτούς, οφείλει άμεση απάντηση τόσο για την κάρτα «πώς ψηφίζουν οι ανεμβολίαστοι», όσο και γενικότερα, για τη συγκρότηση του δείγματός της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου