Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Να γιατί “λυσσάει” ο Σόιμπλε με την ελληνική ναυτιλία και “κλείνει το μάτι” για φορολογικό παράδεισο στη Γερμανία!!!


Καθόλου “τυχαία” και καθόλου “αθώα” δεν ήταν η αναφορά του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ( και η επίθεση από … αριστερά στην ελληνική κυβέρνηση) στις ελληνικές πλοικτήτριες εταιρείες τις οποιες κατηγόρησε οτι με συμφωνία του πολιτικού κόσμου, απολαμβάνουν καθεστώς “φορολογικής ασυλίας”! Είναι βέβαια γνωστό ότι το Βερολίνο έχει βαλει στο ματι τις ελληνικές εταιρείες στις οποιες “κλεινει το μάτι” να μεταφερουν την εδρα τους και τη σημαια τους στη Γερμανία καθώς μάλιστα μετά το Brexit οι γερμανικές τράπεζες άρχισαν ένα διαγωνισμό φοροαπαλλαγών, με τις βρετανικές ( μεσω συνθετων ασφαλιστικων και επενδυτικών προίόντων) για την μεταφορά των χρημάτων των εφοπλιστών στο Βερολίνο!
Ο ελληνικός μάλιστα στόλος βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο “ζηλότυπων” δημοσιευμάτων του γερμανικού Τύπου ( Welt ) που ανεφεραν οτι οι ελληνικές εταιρείες εχουν πάρει σχεδόν το συνολο των συμβολαίων μεταφοράς πετρελαίων με τανκερς, από το Ιράν μετά την άρση του εμπάργκο το 2016! Όπως επισημαίνεται οι περισσότερες θαλάσσιες μεταφορές πετρελαίου αναλαμβάνονται και διεκπεραιώνονται από ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες και καμιά άλλη χώρα δεν επωφελείται τόσο πολύ όσο η Ελλάδα.Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η Die Weltαποτιμώντας τα στοιχεία που συγκέντρωσε η λονδρέζικη εταιρεία Vessels Value, η οποία ειδικεύεται στις αποτιμήσεις των πλοίων της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Μετά την άρση των κυρώσεων κατά του Ιράν στις αρχές του 2016, οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν έχουν εκτοξευθεί και είναι πλέον η τρίτη χώρα εξαγωγής πετρελαίου (μετά την Σαουδική Αραβία και το Ιράκ), δεδομένου ότι εξάγει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Ανάλογη είναι και η αύξηση των τάνκερ: Σήμερα μεταφέρουν πετρέλαιο 563, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 277.
Στο top-ten των εταιρειών οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται σχεδόν μόνο ελληνικές και φέρουν ονόματα όπως Dynacom Tankers, Delta Tankers, Polembros Shipping, Avin International ή Olympic Shipping. Εξαίρεση αποτελούν η βελγική εταιρεία Euronav και η κινέζικη κρατική εταιρεία Cosco Shipping, οι οποίες βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης. Αυτό σημαίνει ότι οι εδώ και χρόνια επιτυχημένοι εφοπλιστές από την Ελλάδα κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών πετρελαίου από το Ιράν, επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα.
Αυτό προκύπτει και από το είδος των τάνκερ: οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ παγκοσμίως και με την δρατηριοποίησή τους στις μεταφορές πετρελαίου από το Ιράν, αυξήθηκε και η συμμετοχή των λεγομένων πλοίων “Suezmax” (σ.σ. μεσαίου μεγέθους πλοία των οποίων η μεταφορική ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 200.000 τόνων, σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα περισσότερα λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά την διώρυγα του Σουέζ, από την οποία πήραν και το όνομά τους) από 15 σε 81.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη στο Υπουργικό συμβούλιο

Στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο της χρονιάς ο κ. Μητσοτάκης μάλλον μπέρδεψε τους μπλε φακέλους διαβάζοντας αυτούς του 2019. Του θυμίζουμε ...