Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Οι τριετίες κρίνουν την αξιοπιστία του

 

Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας έχουν πλέον τη δυνατότητα άμεσα και χωρίς καμία καθυστέρηση να νομοθετήσουν την υποχρεωτική καταβολή των τριετιών, εκτιμούν νομικοί κύκλοι, προσθέτοντας ότι πλέον η ευθύνη να επανέλθουν ή όχι οι τριετίες, τα επιδόματα προϋπηρεσίας δηλαδή, για τους εργαζόμενους που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό, και τα οποία είχαν καταργηθεί με έναν από τους μνημονιακούς νόμους του 2012 (6η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου - ΠΝΠ).

Όπως εξηγούν, η απόφαση του ΣτΕ αφορά μόνο σε όσους εργαζόμενους είχαν θεμελιωμένες τριετίες, δηλαδή προϋπηρεσία, έως το 2012, γιατί από τότε και μετά, λόγω και των μνημονιακών νόμων, έχουν παγώσει. Με την απόφαση, απορρίφθηκε η αίτηση του ΣΕΒ, η οποία ζητούσε επί της ουσίας να καταργηθούν οι τριετίες.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, στην περίπτωση που γινόταν αποδεκτή η προσφυγή του ΣΕΒ (και του κ. Σκέρτσου) στο ΣτΕ, οι εργαζόμενοι που έχουν θεμελιωμένες τριετίες έως το 2012 θα είχαν σοβαρή μείωση των αποδοχών τους (έως 195 ευρώ), ενώ θα έπρεπε να επιστρέψουν στους εργοδότες τους τα επιπλέον ποσά (προσαυξήσεις) που είχαν λάβει!

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το υπουργείο Εργασίας στέκεται μόνο σε αυτό το σκέλος της απόφασης, δηλαδή στη διατήρηση των τριετιών, και κάνει πως δεν καταλαβαίνει ότι θα πρέπει να "ξεπαγώσουν" οι τριετίες για όλους τους εργαζόμενους, δηλαδή να αυξηθούν οι μισθοί.

Αυτό άλλωστε αναφέρουν και "κύκλοι" του υπουργείου Εργασίας, πέρα από τις επίσημες δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη στη Βουλή. Ότι δηλαδή με την απόφαση "διασώζονται οι τριετίες σε αυτούς που ήδη τις λαμβάνουν, δηλαδή δεν αλλάζει τίποτα στον μισθό των εργαζομένων που είναι παλιοί εργαζόμενοι, δηλαδή είχαν προϋπηρεσία έως το 2012".

Τι μπορεί (και πρέπει) να αλλάζει

Ωστόσο, με την απόφαση του ΣτΕ ενδέχεται να αλλάξει το τοπίο για τις κατώτατες αποδοχές που καταβάλλονται από την 1η Ιανουαρίου 2022, καθώς με την απόφαση «ξεπαγώνουν» οι τριετίες.

Για να γίνει κατανοητό, το επίδομα προϋπηρεσίας, γνωστό και ως «τριετία», ισούται με 10% επί του κατώτατου μισθού και μπορούν να καταβληθούν έως τρεις τριετίες κατ’ ανώτατο όριο. Χορηγείται όμως πια μόνο σε όσους είχαν συμπληρώσει την εν λόγω χρονική προϋπόθεση έως τον Φεβρουάριο του 2012, λόγω της ΠΝΠ με την οποία υποχώρησε ο κατώτατος μισθός στα 586 ευρώ μικτά και ειδικά για νέους έως 25 ετών στα 511 ευρώ.

Το όριο που τέθηκε τότε ήταν ότι για οποιαδήποτε άλλη μεταβολή θα έπρεπε η ανεργία να έχει υποχωρήσει σε ποσοστό κάτω από 10%.

Τώρα, μετά την απόφαση του ΣτΕ, με βάση και την αύξηση του κατώτατου μισθού από την 1.1.2022, για εργαζόμενο του ιδιωτικού τομέα με έως 3 χρόνια προϋπηρεσία οι αποδοχές για πλήρη απασχόληση διαμορφώνονται στα 663 ευρώ, ενώ εάν συμπεριληφθεί και επίδομα γάμου στα 729,30 ευρώ.

Επίσης για τον μισθωτό με προϋπηρεσία από 3 έως 6 χρόνια ο κατώτατος μισθός ορίζεται σε 729,3 ευρώ, και με το επίδομα γάμου στα 795,60 ευρώ. Αντίστοιχα, για μισθωτό με προϋπηρεσία από 6 έως 9 χρόνια οι κατώτατες αποδοχές για πλήρη απασχόληση ορίζονται σε 795,6 ευρώ και με το επίδομα γάμου στα 861,90.

Τέλος, για μισθωτό με προϋπηρεσία άνω των 9 ετών οι μικρότερες μηνιαίες αποδοχές που επιτρέπεται να λάβει, εφόσον έχει σύμβαση πλήρους απασχόλησης, διαμορφώνονται σε 861,90 ευρώ και με το επίδομα γάμου στα 928,20 ευρώ τον μήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θέμα αξιοπιστίας της εκλογικής διαδικασίας

  Ευθέως έθεσε θέμα αξιοπιστίας της εκλογικής διαδικασίας τόσο για την επιστολική ψήφο όσο και συνολικά για την Επικράτεια, μετά την εμπλοκή...