Νέα πολιτική λαθροχειρία από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, η οποία παρουσίασε τη μετάβαση στο νέο ψηφιακό πληροφοριακό σύστημα για τις άδειες αυτοκινήτων και οδήγησης ως πολιτικό επίτευγμα της παρούσας κυβέρνησης, τη στιγμή που τον σχετικό διαγωνισμό προκήρυξε και «έτρεξε» η προηγούμενη ηγεσία επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ.
«Μετά από πολλά χρόνια ατελέσφορων προσπαθειών, με απόφαση του υπουργού Κώστα Καραμανλή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποκτά ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα που μεταφέρει τις Υπηρεσίες Μεταφορών στο περιβάλλον του ψηφιακού νέφους (G-Cloud)» ανέφερε με περηφάνια ο υφυπουργός Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλος κατά την παρουσίαση της μετάβασης στο νέο πληροφοριακό σύστημα, ωστόσο λησμόνησε να αναφέρει ότι ο Κ. Καραμανλής πολύ λίγο ρόλο είχε να διαδραματίσει στην εκπόνηση του έργου.
Κι αυτό γιατί η υλοποίηση της μετάβασης στο σύγχρονο σύστημα ήταν αποτέλεσμα του ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού που προκηρύχθηκε τον Φεβρουάριο του 2019 υπό τον τότε γενικό γραμματέα Μεταφορών Θ. Βούρδα και περιλάμβανε όλες τις ψηφιακές υποδομές και τα χαρακτηριστικά των εφαρμογών για τα οποία ο Μ. Παπαδόπουλος επαίρεται ότι είναι «η σημερινή κυβέρνηση (που) δημιουργεί τις υποδομές για την ηλεκτρονική διεκπεραίωση των υποθέσεων των πολιτών στις Υπηρεσίες Μεταφορών».
Η μετάπτωση στοιχείων στο G-Cloud που υλοποιήθηκε αφορά 13 εκατομμύρια οχήματα και 14 εκατομμύρια ιδιοκτήτες, 8 εκατομμύρια άδειες οδήγησης και προσαρμογή 150 διοικητικών διαδικασιών σε 5 ομάδες εφαρμογών.
Βασικό στοιχείο του νέου συστήματος είναι η διαλειτουργικότητα με πληροφοριακά συστήματα άλλων υπηρεσιών, κάτι το οποίο δεν ήταν εφικτό, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, με το προηγούμενο πληροφοριακό σύστημα που είχε εγκατασταθεί το 1984.
Και στο σημείο αυτό όμως η σημερινή ηγεσία αναφέρει τη μισή αλήθεια, καθώς το πρώτο στάδιο της μετάπτωσης του συνόλου των δεδομένων και των διαδικασιών είχε υλοποιηθεί με την από 3.6.2016 σύμβαση (ΑΔΑ: 64Ε34653ΟΞ-ΞΦΣ), χωρίς όμως οι διαδικασίες στο νέο περιβάλλον (OPEN partition) να τεθούν σε παραγωγική λειτουργία.
Κάτι για το οποίο φρόντισε μεταξύ άλλων ο διαγωνισμός υπ’ αριθμόν 02/2019 υπό τον Θ. Βούρδα (ΑΔΑ 6ΩΟ1465ΧΘΞ-92Η) με τον τίτλο «Παροχή τεχνικής υποστήριξης του λογισμικού εφαρμογών του Κεντρικού Πληροφοριακού Συστήματος Αδειών Κυκλοφορίας και Αδειών Οδήγησης, καθώς και των συναφών Πληροφοριακών Συστημάτων», προϋπολογισθείσας δαπάνης 413.440 ευρώ και με διάρκεια σύμβασης δυόμισι ετών.
Το τελικό στάδιο του παραπάνω διαγωνισμού τυπικά μόνο επικύρωσε ο νυν υπουργός Μεταφορών ανακηρύσσοντας ως ανάδοχο την εταιρεία ONEX με την από 19.2.2020 απόφασή του, καθώς ήδη η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών είχε αποφανθεί ότι όλα είναι νόμιμα στον διαγωνισμό με την υπ’ αριθμόν απόφαση 1473/2019.
Αξιοσημείωτο, τέλος, είναι ότι η σημερινή ηγεσία είχε προβεί σε ανάλογη λαθροχειρία το πρόσφατο διάστημα, παρουσιάζοντας ως καινοτόμο νομοθέτημα την άδεια οδήγησης σε 17χρονους, όταν η σχετική άδεια είχε δοθεί ήδη με τον νόμο Σπίρτζη 4599/2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου