Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

Δακτύλιος: Δώρο στους εισαγωγείς ηλεκτρικών Ι.Χ. με ρίσκο για την πανδημία η αυστηροποίηση

 

Σπρώχνουν περισσότερους πολίτες είτε σε αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητου Ι.Χ. είτε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που προσπαθούν να αποφύγουν λόγω της covid-19

Την φόρμουλα με την οποία θα «αναγκάσουν» τους κατοίκους του λεκανοπεδίου να αγοράσουν νέας τεχνολογίας Ι.Χ. για να μην αποκλειστούν από την πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας, αναζητούν το μεσημέρι της Παρασκευής σε διευρυμένη σύσκεψη στο Μαξίμου, στην οποία συμμετέχουν τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Περιφέρειες και Δήμοι.

Η αυστηροποίηση των όρων εφαρμογής του δακτυλίου έχει ήδη προαναγγελθεί, με «βιτρίνα» την ενίσχυση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. Γίνεται παράλληλα υπό τον μανδύα της αύξησης του κυκλοφοριακού στο κέντρο από τις αρχές του Φθινοπώρου. Αυτή η αύξηση ωστόσο οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην προσπάθεια των πολιτών να αποφύγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στα οποία καταγράφεται αυτή την περίοδο πτώση της επιβατικής κίνησης κατά 30%-35%, όπως αναφέρθηκε σε σχετικό ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης. Αντί λοιπόν της σχεδιασμένης αύξησης του στόλου οχημάτων και συρμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού αέρα όπως εδώ και ένα χρόνο απαιτούν οι επιστήμονες, η κυβέρνηση προωθεί επιστροφή στο μέτρο του δακτυλίου από την Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, που θα επηρεάσει περίπου 6 εκατομμύρια οχήματα στην Αττική.

Στη σύσκεψη αναμένεται να αποσαφηνιστεί το αν και πώς θα λειτουργήσει (π.χ. μονά-ζυγά) και το πώς θα εξελιχθεί. Δεδομένο θεωρείται ότι κανένας περιορισμός δεν θα επιβληθεί τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, που αποτελούν μικρό μόνο ποσοστό των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Αττική και ευρύτερα την χώρα, προκειμένου να δοθεί ένα «θετικό» όνομα στο μέτρο, όπως «καθαρός δακτύλιος».

Υπάρχουν ωστόσο 500.000 ιδιοκτήτες υβριδικών οχημάτων (με ταυτόχρονη ηλεκτροκίνηση και κινητήρα εσωτερικής καύσης) που περιμένουν να ανακοινωθεί ότι θα είναι στις εξαιρέσεις του δακτυλίου.

Σημαντικό είναι το θέμα της ρύθμισης κυκλοφορίας για τα επαγγελματικά οχήματα, καθώς μετά από δέκα χρόνια μνημονίων και δύο ακόμη πανδημίας, ελάχιστες είναι οι εταιρείες και οι επαγγελματίες που έχουν τα έχουν αντικαταστήσει με πιο σύγχρονης τεχνολογίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι όπως αναφέρθηκε στην ίδια πηγή κυκλοφορούν μόλις 36.000 μικρά επαγγελματικά «φορτηγάκια» με κινητήρα τελευταίας τεχνολογίας Euro6, ενώ ταυτόχρονα στους δρόμους παραμένουν 215.000 που διαθέτουν έστω κινητήρα με τεχνολογία καταλύτη.

Για τα ταξί επίσης αναμένεται να προκληθεί αύξηση τζίρου στους εισαγωγείς από τον διαφαινόμενο αποκλεισμό παλαιών οχημάτων με τρεις ανανεώσεις άδειας, ενώ για όσα οχήματα η άδεια χρήσης λήγει φέτος, αναμένεται να δοθεί διετής επέκταση.

Επιπλέον «παιχνίδι» με τους εισαγωγείς πιθανόλογείται ότι θα γίνει μέσω προγράμματος που θα ξεκινήσει νέα απόσυρση οχημάτων με τα χρήματα που θα δαπανηθούν να προέρχονται από την τσέπη των πολιτώνμέσω επιβολής «διοδίων» στο κέντρο της Αθήνας. Πρακτικά, εξετάζεται να χρησιμοποιείται αυτοκόλλητο στο παρμπρίζ των οχημάτων που θα επιβεβαιώνει πως έχει καταβληθεί ετήσιο αντίτιμο εισόδου, το οποίο θα μπορούσε να είναι από 20 ως 120 ευρώ. Οι κάτοχοι παλαιών οχημάτων θα μπορούν εφόσον το επιθυμούν, αποσύροντας τα είτε να εισπράττουν απευθείας ένα ποσό που εκτιμάται από το ρεπορτάζ της κρατικής τηλεόρασης σε 1.000-1.500 ευρώ είτε να έχουν απευθείας μείωση τιμής για την αγορά νέου οχήματος.

Δεδομένου ότι τα μη καταλυτικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα ετών είναι περισσότερα από αυτά που πληρούν την πιο πρόσφατη και πιο αυστηρή οδηγία Euro6 της τελευταίας 5ετίας (580.000 αντί 531.000), οι δυνατότητες που φαίνεται ότι διαβλέπει το Μαξίμου προκειμένου να χειραγωγήσει τους κατοίκους της Αττικής υπέρ των εισαγωγέων Ι.Χ. είναι μεγάλες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Θέμα αξιοπιστίας της εκλογικής διαδικασίας

  Ευθέως έθεσε θέμα αξιοπιστίας της εκλογικής διαδικασίας τόσο για την επιστολική ψήφο όσο και συνολικά για την Επικράτεια, μετά την εμπλοκή...